söndag 9 oktober 2011

Arg dag

Idag har jag haft en dust med en sån människa som inte kan göra rätt för sig.
Blir vansinnig på sånt!
Det är inte ofta jag tycker att en människa är dum, försöker leva efter devisen " det är inte säkert att du har rätt bara för att du är arg", men denna människa som jag hade på telefon idag hade jag kunnat strypa med mina bara händer!
Tur att han inte stod framför mig!

Han fick det hett om öronen ändå...

Tur jag redan hade ridit hästarna för det brukar inte vara någon bra ide´ att försöka göra ett bra jobb när man är skitförbannad!

Hoppade Pygmalion idag och det kändes ok.
Han blev klippt igår så han kände sig nog lätt och fräsch;) 
Caramba har åkt på en virusinfektion så det blev ingen tävling denna helg. 

Även hästarna blir höstsnuviga.

Breeders finalerna har gått på Flyinge denna veckan som gått och jag har för första gången sen jag flyttade ner till Skåne 92 inte hunnit dit en enda dag och tittat.



Idag har jag flyttat min  Jaques Cartier ros som jag planterade förra året på innergården tillsammans med tre andra rosor( Heritage, Mme Boll, Souvenir de la Malmasion)
De andra är jättefina och har växt fint men denna lilla ros förde en tynande tillvaro och hade inte växt en tum.
Den blommade i och för sig med ett par blommor i somras men nu när jag drog upp den hade den knappt nåt rotsystem och var typ 50cm hög.
Fick en ny plats på södersidan bredvid klematis Jackmanii.

Hoppas den kan ta sig bättre där...

Skall plantera några fler av sorten Heritage. 
Helt underbar ros som remonterar och doftar ljuvligt.


Heritage



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar