torsdag 6 oktober 2011

Så blev det höstväder

Ruggigt väder idag. Regn och blåst.
Inspirationen att hålla på i trädgården är ungefär lika stor som att sadla upp fyra hästar och rida. Skillnaden är ju att säsongen för blommorna är på väg att ta slut och man kan nöja sig med att sitta inne och kolla lite i trädgårdstidningar men hästarna måste hållas igång.
Var dock på Roffes clinic igår på Flyinge och det gav ju en skjuts i motivationen.
Så skicklig och proffsig!
Räknade lökarna på påsarna jag sparat. Vågar nästan inte säga hur många jag lyckats peta ner och då har jag ändå inte räknat med lite lökar jag plockat upp delat och flyttat.
600!!! st

Helt galet.


Murgröna har "runnit " ut på stenen



Man får ju hoppas det syns i vår ;)





Nu när växterna börjar ta paus vila är jag glad att jag för flera år sedan köpte några ruskor murgröna och tryckte ner lite här och där . Finns nästan inget som inte blir vackrare med en kjol av murgröna!Och dessutom vintergrön!



Dessa små figurer hittade jag i tunnan.











Titta lite närmare...

Undrar vad de snackar om..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar