torsdag 14 mars 2013

Vårpyssel inne då istället...

I brist på vår sysslor i trädgården fick jag ett besvärligt behov av att fixa inne istället

Nu har vi ju bott här hela vintern men jag har ju mestadels av tiden varit justerad pga av höft operationen så det har ju inte blivit så där väldans mycket piffande sen vi flyttade in


Nu har jag i alla fall farit ner till staden och inhandlat lite saker






Lite vårlökar på plats även i vardagsrummet




Kände att det var dags att få in lite vårigare färger då jag annars gillar det lite murriga guld/grön/bordeux

så jag tog hem lite prover ;)




I matsalen fick det bli lite nya lampskärmar och lite annat smått och gott






På Åhlens hade de jättemycket fina kuddar och plädar , jag kunde bara inte bestämma mig för vilka...
Får bli ett nytt besök imorgon


Jag plockade fram lite böcker ur flytt lådorna och tänkte de var finare framme





Nu snöar det ute igen

Kanske dax att plocka fram adventsljusstakarna istället....

KRAM






3 kommentarer:

  1. Åh, vilka vackra böcker!

    Behöver inte skriva mer än det, för de är så vackra att det räcker och blir över:)

    Vi har också fått en massa snö, vill inte, vill inte, vill inte...

    SvaraRadera
  2. Bläddrat lite i din blogg, vilket fint ställe du har!! och vad mycket vårblommor som kommit upp, hoppas inte kylan och snön ställer till det för mycket.
    Hoppas höften din blir bra, har själv bytt en med inte alltför bra resultat.
    Mariana

    SvaraRadera
  3. lika bra att adventsljusstakarna står tillgängliga för det slutar aldrig snöa,alla årstider framme då kan man ju välja efter sinnet o humöret mam

    SvaraRadera