måndag 1 april 2013

Sköna dagar

  

Vilken påskhelg det har varit!

Strålande sol och helt vindstilla

Österlen har visserligen snö på sina ställen men med det vackra vårvädret blev nog Konstrundan en succe även i år!
Jag är sjuk igen (!) men trotsade det och har spenderat helgen med att fika och pilla lite ute i trädgården

Idag har det varit så varmt inne i trädgården när vi satt och åt lite grillad korv att vi var tvungna att ta ut termometern

35,5 C i solen där vi satt!
Och det är inte ett april skämt!!


Jag har grävt ned alla vårlökar i rabatter, alltså de som jag har haft inne i kruka nu i mars.

En rabatt med 4 st små rosor  som jag tycker är i vägen grävdes upp och dessa rosor får nu flytta till svärmors fina trädgård

Och i trädgården har nu snödroppar och vintergäck fått sällskap av några blommande krokus


Och nu har jag så många planer att jag kommer att störta till Åbergs trädgård så fort det är läge att börja plantera....










2 kommentarer:

  1. Lyllos som har kunnat få ner dina lökar i jorden! Jag testade här förut, men jag kommer inte ner en halv cm ens, så det lär få vänta....
    Ha en skön vecka
    /Carina

    SvaraRadera
  2. Åh så långt våren kommit hos dig, det inger hopp! Men än så länge är min trädgård täckt av snö! Men bara värmen på nätterna kommer så.......
    Ha det gott!

    SvaraRadera