fredag 13 september 2013

Blommig Fredag



Härliga trädgårdsdagar!

Jag har varit ledig onsdag torsdag fredag vilket har varit perfekt då jag har jobbat i trädgården i det härliga vädret!
Man tror nästan inte det är sant!
Har varit ute till åtta tiden i t -shirt varje kväll och det är inte ens småkallt
Underbart, tänk om somrarna var så här!!

Nu går jag mest i vårplanerar tankar
Och en sändning lökar har kommit så idag har jag grävt så att jag faktiskt så jag har blåsor i handen



Det blev ju nästan mitt tema i mitt förra inlägg igår så nu får jag väl fylla på med lite mer bilder, rosorna finns här

Här kommer en liten serie

Nere vid huset
Dahlia
Så vräkiga och mycket men så läckra!


I olika färger


Min fina "Chinatown" blommar rikligt hela sommaren, den är ca tre meter hög och växer mitt emot entren


Nere vid huset som är lite gul/aprikost ( syns i bakgrunden på bilderna ovan) går höstblomningen i en gul/röd/orange skala

Solhatten " Sundown"


Dagliljorna har slocknat, och lämnat plats åt solbruden


Solros i motljus




Ovanför avenbokhäcken uppe i solen 

Uppe i perennrabatterna blommar det i rosa, lila och 
Stäppsalvia i sitt andra flor efter att jag klippte ner den



Stockros


Fina nävan "Dreamland" har vuxit sig hög på bara en säsong och vävar sig fint in med de andra växterna
Har köpt fler 


Nävan "Rosanne" otroligt tacksam , stor är den oxå och klättrar upp i en ros


Hösten är floxens tid


Denna Anisiop "After Eight" doftar gott!


Rosenskäran är en favorit


Vinet börjar ändra färg, undrar om det hinner mogna i år ?


Och slutligen kärleksörten som finns överallt i min trädgård



Ha en skön fredagkväll!!

8 kommentarer:

  1. Fantastiskt fina bilder på många härliga sensommarblommor.

    SvaraRadera
  2. Druvorna imponerar mest!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Heldige du som har hatt fri! Jeg har hoppet i T-skjorte og direkte ut hver ledige stund.
    Farverikt og fint hos deg :-)

    SvaraRadera
  4. Vilka fantastiskt fina bilder.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  5. Så rikt det blomstrer hos deg. Imponert over druene! Så eksotisk:) Likte spesielt godt Dreamland. Riktig søt. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  6. Vad fint det blommar, och vilken underbar klase med vindruvor! Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  7. oj oj oj vilka otroligt fina bilder

    SvaraRadera
  8. Oj, vilka bilder. Vinet såg helt fantastiskt ut :-)
    Kram hélena

    SvaraRadera