fredag 6 december 2013

Blommig Fredag "Årets höjdpunkt"



Går igenom fotona från året som gått..

Oj , hur skall man kunna välja
Den enorma kinesiska gul rosen som blommade nåt helt sanslöst eller kanske vårstjärnorna som rinner fram genom trädgården som blåa strömmar på våren...?

Jag fastnar i foton med mina buskpioner, de är ju tallriks stora och väldigt maffiga...
Fast vårterrassen med massor av påsk och pingstliljor var ju en riktig färgbomb i våras när sinnena skrek efter lite vårfärger

Ja, det här året har det hänt så mycket i vårt liv med skador, sjukdomar och annat elände dock i sällskap med en lång varm solig sommar, den bästa på mycket länge,och ett kanske bättre annorlunda liv än innan..

Ett sådant år kan man inte välja någon höjdpunkt ur det sociala livet och inte är det lättare i trädgården..

Jag har VÄLDIGT många foton på min trädgård och jag får väl ändå utse kanske årets trädgårdshöjdpunkt till




Magnolia

Det är något speciellt med de vridna nakna grenarna och de stora pompösa knopparna som vecklas ut till en sagolik lite overklig blomma

Man känner att det är ett urtidsträd

Inte likt något annat


























Min Magnolia står i ett hav av rodgersia och tulpaner


Det är ett riktigt drömträd och jag är så lycklig att det står i min trädgård!!!


Fler årets höjdpunkt hittar du hos




12 kommentarer:

  1. Din magnolia är magnifik!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Helt underbara bilder, så vackert och nu saknar jag vår magnolia ännu mer....rådjuren tog död på den :-(
    Trevlig helg. (har du kunnat länka upp hos Helena????, jag kan det inte för som jag förstår är inget nytt utlagt)
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Åhh! vilken vacker :)
    Jag planterade en i våras som blommade och sen dog... Tror jag!
    Den står fortfarande kvar för man vet ju aldrig ;)
    Då kanske jag får utse den till höjdpunkt nästa år!

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  4. Underbara exotiska magnolia. Har flera stycken trots zonen, tyvärr tyckte rådjuren att de var middag i förra veckan...
    Ha en fin helg!
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Det är verkligen en höjdpunkt när den blommar. Jag bara längtar tills jag kan plantera en hos mig.
    Ha en fin andra Advent
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Underbar magnolia, ditt exemplar är fantastiskt!
    En självklar höjdpunkt!
    Ha det gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  7. Din magnolia är magnifik och måste helt klart vara en höjdpunkt i blom.
    I min barndoms by har jag en av mina tidiga lekkamrater kvar och en äldre bror.
    Har spanat lite, och vi har nog bekantas bekanta...
    Kram

    SvaraRadera
  8. Men duuu så snyggt !!! Måste verkligen vara en av årets absoluta höjdpunkter när den blommar.
    Ha en fin adventstid !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  9. Underbart snygg magnolia, helt klart en höjdpunkt när den blommar.
    Kristina

    SvaraRadera
  10. Instämmer! Magnolia är ett magiskt träd. Vi har tre i vårt Woodland , skulle gärna ha fler!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  11. Hej Annica
    ja jisses vad vackert.. snart är vi där igen :)
    Önskar Dig en God Fortsättning..
    å miss nu inte mitt lilla

    NYÅRSPARTY

    Välkommen
    Håkan

    SvaraRadera
  12. Dom är så fina!!! skulle kunna ha hur många som helst!
    Fina bilder!
    Mariana

    SvaraRadera