torsdag 16 maj 2013



 Underbara härliga majdag!
Trädgården är fantastisk nu med magnolia och tulpaner, narcisser, pärlhyacinter och allt grönt

Har spenderat hela dagen hemma med Elvira då vi är rätt så förkylda bägge två

Men vilken dag!

Till och med för varmt att göra trädgårdsarbete ( åsså är jag ju inte kry)

Nä istället spenderade vi ett par timmar i solen vid poolen





Här är början på min nedersta rabatt ovanför dammen
Jag har börjat fylla på den lite

Här stod lite dagliljor och kärleksört och en gigantisk trädpion ( t höger i bild)

De har fått sällskap av strandiris, solhattar, hosta narcisser, liljor och tulpaner

Ovanför på vår köksterrass står nepetan i botten på vin och blåregn







Också måste jag bara visa dagens nyutslagna tulpaner

Detta är min absoluta favorit färgskala!!








Love Love Love!



Och dessa får jag aldrig nog av, de är det första jag ser när jag tittar ut genom terrass dörren






Elvira är glad för allt fint i trädgården, dessa sitter uppe vid bärbuskarna





Ha en skön fredag/

1 kommentar:

  1. Ohhh så mycket vackert! Och vilken underbar färgkombo med cerise och lila, plus lite rött....nästan för bra för att vara sant:)

    SvaraRadera