onsdag 29 maj 2013

Så slog den då äntligen ut sina första blommor!

Knopparna är enorma och blommorna står perfekt i färg till de blommor som är kvar på Magnolian bredvid

Förtjusande;)




Idag blåser det ordentligt ute och det är grått , men de har lovat att det skall spricka upp och bli en fin kväll

Hoppas det för ikväll kommer min lillasyster och fina mamma på besök från Gävle och då skall jag visa henne den fina buskpionen magnolian och äppelträdet som alla blommar samtidigt!




Försommartider är härliga tider, allt är fortfarande krispigt grönt och än har inte skadedjuren fått nån ordentlig fart

Har plockat någon enstaka snigel och någon liten knallröd liljebagge och så hoppas jag att det skall hålla sig..




I väntan på att rosorna skall slå ut skall jag njuta av den fina buskpionen och till Elviras födelsedag i helgen hoppas jag att både äppelträdet, pionen,magnolian och syrenen blommar...!


Men det är kanske att önska för mycket....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar