lördag 12 oktober 2013

Lite höstfägring



Trädgården övergår i höstkostym
Löven i drivor på marken, träden slår i rött och olika nyanser av gul.
Oktober är en härlig månad!


Trädgårdsarbetet handlar mest om att flytta lite växter, gräva ned vårlök, plocka frukt och igår fick jag faktiskt vattna hela trädgården

10 oktober och det är snustorrt!

Många av växterna är i högform

Här en Tidlösa i höstsolen


Föll ju i Dahlia träsket i somras och herregud vad den blommar!




Man kan ju tycka vad man vill om färgmatchningen till huset men jag tycker det är snyggt:)


Min Solhatt  " Guava Ice" har blommat precis hela sommaren och håller fortfarande igång
Här ihop med Ghislaine de Féligonde


Slutligen en bild på frukterna på min Narrbuske

Så coola!


Ha en fortsatt bra helg!



Kram




1 kommentar:

  1. Så vackert du har i din trädgård fortfarande!! Å frukten på din Narrbuske...har väl aldrig sett något liknande, och inte heller en Narrbuske om jag ska vara ärlig...Ja, vattna i oktober är det väl inte ofta man behöver göra, inte heller klippa gräset, för det var jag tvungen att göra i veckan. Men det gör jag så gärna, skulle med glädje göra det fram i januari också!!
    Ha en riktigt fin höstsöndag!!
    Kram kram

    SvaraRadera