lördag 4 februari 2012

Kylslagen Kick Off & frostig vinterträdgård

Började veckan med en Kick Off träning för Sylve Söderstrand måndag tisdag och det var tack gode gud innan de riktiga vintergraderna kröp nedåt på seriösa 16 minus.
Hade lite trassel med Pygmalion förra året men nu tror jag det har löst sig.
Träningen var jättebra synd bara att det blev så kallt i veckan att den varit svår att följa upp.


Med tanke på hur milt det varit hela vintern och att alla blommor skjutit fart så fick de sig nog en rejäl chock nu när temperaturen sjönk från stadiga 5 plus till 16 minus.



Lite orolig för mina pioner och de nyplanterade rhodedendron buskarna . De ser lite väl ledsna ut:(
Annars är det ju vackert ute när det är så kallt och strålande sol och jag tror ju att trädgården egentligen mår bra av en liten köldknäpp. Det skall ju liksom vara så på vintern .

Är glad att jag hållt igång hästarna hela vintern , det gör att jag kan vila dem lite nu när det är odrägligt kallt att rida utan att de tappar allt för mycket i träning.

Har precis börjat titta lite i mina vid det här laget sönderlästa trädgårdstidningar som är många! Det spelar ingen roll att vintern helt plötsligt slog till. Det är februari och trädgårdsivern börjar göra sig påmind. Har så många ideèr, inte så mycket                          petande här och där i år utan stora drag såsom träd häckar och grönsaksland.
Men just nu ser det ut så här så det får vänta lite, liksom tävlingssäsongen för hästarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar