fredag 2 mars 2012

Malmö mässa & Inspiration!


Trädgårdsmässan i Malmö har vi varit på idag Elvira och jag. 
Strålande vackert väder och första riktiga vårdagen här hos oss.
Den låg ute på nya mässan i år och jag tyckte nog inte den var lika stor som förr om åren. 
Vi  gick i alla fall några varv innan vi bestämde oss för vad vi ville köpa




Dessa hittade jag och bara måste ha! 
Vilken färg! 
De kommer att stå perfekt med mina ljusblå iris intill husväggen strax utanför veranda dörren.



Jag var egentligen på jakt efter bra växtstöd men det fanns inte så många sådana.
Istället köpte vi på oss en hög med lökar.


Liljor i vitt , Iris och Liljekonvaljer


Jag stod länge och drog i en jätteläcker julros med svarta blommor men tog mitt förnuft till fånga och insåg att jag inte skall impuls köpa blommor som jag fortfarande inte riktigt har nån plan för.
Duktigt!




Denna hittade vi dock och hade gärna haft den att elda i inne på gården




Och varje gång jag går i visningsträdgårdar lyckas jag fastna vid de japanska fliklönnarna. 
Har en mörkbladig inne på gården bredvid min rododendron. 
Denna skulle passa där tillsammans med en rosa magnolia "susan" . 
Och då skulle ju även julrosorna få en given plats ;)





 Lite inspiration får man ju när man ser alla fina ideér 




Dessa i alla dess färger fastnade jag för. 
Ranunkel. 
Ser ut som de mest perfekta små bakelser man kan tänka sig. 
Oemotståndliga!


Elvira tog ett kort med våra inköp

Imorgon skall vi plantera vårkrukor

So long!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar