fredag 15 juni 2012

Home sweet home





Idag har jag valt att fota lite sådär allmänt lite på gården.

Jag har ju lite pippi på att gå in och fota blommorna i detalj annars.

Men idag har jag bestämt mig för att fota lite miljöer









Utanför vår entré lyser det i olika blå nyanser

violer
 lavendel 
iris
blågull 
klematis "President"



Blågull

Fantastisk blå färg, ca 60 cm hög och sprider sig hejvilt!







Vänder man sig om och kikar in under plommon trädet

skymtar man några av rabatterna









Lavendelhäcken  står strax i blom och mjukar upp kullerstenen
 på ett fint sätt
Den ramar in rabatt med

rosor
daggkåpa
liljor
riddarsporrar
stjärnflocka
solhatt
klematis

Katten Marcus är med överallt











Vår nya Paviljong under valnöts trädet är vi nöjda med !


I framkant 

Buxbom
Japansk lönn
Klematis " Piluu" 
Rododendron " Blutopia"





Annan vinkel
Från fölsto boxarna inne på gården








Ena fönstret i stora vardagsrummet
Nästan helt dolt i murgröna







Vårt alldeles för i år i ordning gjorda köksträdgård är en härlig plats! 






Och slutligen..

Nu är rosen " Ispahan" på gång första knoppen med färg idag




Eller just ja...
Katten Marcus ville ha med den blommande " Gertrud Jekyll"
( ja, han sitter där i bakgrunden om man kikar noga)











Och så måste jag bar säga att smultronen är enorma i år!
( el Thulia, det kanske är en jordgubbe som kommit vilse...;)




Imorgon hopptävling

Sov gott alla!!



1 kommentar:

  1. Vad mycket vackert du visar! Ha en fin lördag hos mig ösregnar det. /Gela

    SvaraRadera