måndag 18 juni 2012

Nu vill man mest vara ute...


Igår hade vi kalas och det gick alldeles utmärkt

Lite saft glass och korv senare  var alla glada och nöjda ;)




Men idag har hostan slagit till på allvar och jag mår inget vidare


Trist

Fm var för en gång skull varm och solig, 
ganska typiskt när man har feber

Inte mycket gjort idag


Jo Elvira &  jag har skördat ett gäng rädisor!




annars har jag mest tyckt synd om mig själv..





Snart är det midsommar och rosorna ser jättefina ut i år

Mycket knopp ( och löss;) och än så länge bara lite bladfläcks sjuka på en del

Nu har jag enstaka blommor på 



"Louise Bugnet"



" Ispahan"








" Flammentanz"





och hela " Gertrud Jekyll" står i blom






Väntar nyfiket på min nya bekantskap "Gislaine de Feligonde" !




Nu har jag oxå fått blommor på min  klematis " Niobe"

Den är ganska blygsam i sin storlek och växer i den lilla  ädelsyren busken inne på gården



Den står i sällskap med daggkåpa och 


stjärnflocka!


Nu är det dax för lite vila







1 kommentar: