måndag 11 juni 2012

Nya huvudpersoner i trädgården..






Så skönt det är när man jobbat en hel dag att komma hem , solen skiner , det är vindstilla och mannen har fixat middag

Man tar en runda runt trädgården innan middagen och kollar av hur det ser ut

Pillar av lite blad, rättar till lite i rabatten och bara njuter av kvällssolen och värmen

Underbart!!



Nu kommer de första rosorna och byter av iris och syren




" Louise Bugnet"  är först alldeles starkt rosa i knoppen

Nu alldeles innan den slår ut helt är den lite randigt rosa och vit

 innan den som fullt utslagen är helt vit!




Först ut av rosorna hos mig i år är "Gertrud Jekyll"








Här snart fullt utvecklad blomma








Väntar förväntansfullt på mina två " Ispahan" i år som har satt otroligt mycket knopp

Och min " Souvenir de la malmaison" som jag flyttade i våras ser jättefin ut :)





Nävorna i den nya rabatten har bildat stora ruggar under rosorna








Och dessa små allium hade jag helt glömt bort att jag satt ner mellan rosorna

Så underbart söta står de i en liten flock





Nu är det kväller

Natti natti



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar