måndag 16 juli 2012

Rospyssel


Sol, vind,regn,sol,åska, regn....
Så ser dagarna ut denna sommar

Bra ridväder men blommorna börjar misstycka lite
Eftersom min trädgård är lite mer åt det vildvuxna stuket är juli en ganska lugn månad för mig

Rosorna brassar på med blomning och de andra växterna i rabatterna avlöser varandra, blommar vissnar och  lämnar plats åt grannen som står i knopp

Jag klipper av överblommade rosor
Det är det enda jag gör i juli i princip

Och äter jordgubbar ;)



En avklippt blomma från rosen "Heritage" fick en viloplats i dammen






Nu blommar alla mina rosor , sist ut var den lilla Polyantha rosen Pink the Fairy


Den har jag som färgklick i den stora rabatten på entré sidan där den  kompletterar den svagt rosa klätterrosen "New Dawn"



Tycker den är väldigt vacker i blomman men i år är det den enda rosen som inte är fullkomligt översållad med knopp






En som däremot stortrivs i år är "Ispahan " som jag har på innergården











Den blommar nåt helt kopiöst  och jag klipper och klipper överblommat och fyller hela korgar

Den sträcker sig gott och väl 4 m upp i himlen




Blommorna är vackra och doftar mycket och gott

En drömros!

Remonterar inte men vad gör väl det när den öser på så med blomning mitt i högsommaren!

Rosdrömmar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar