måndag 9 juli 2012

Sommar i trädgården


Har varit i Aachen på hästtävlingar sen i onsdags och när jag kom hem hade det verkligen sprakat till i trädgården
När man kommer hem till detta blir man skönt glad.....;)




Äntligen har min nya ros  " Ghislaine de Feligondé " visat hur den ser ut och fast den är helt ung är den jättesöt och ganska stor där den står



Jag har knappt hunnit runt och tittat nåt för jag varit så trött efter resan men nu är det högsommar i rabatterna!



man får gå runt och njuta lite av blomprakten för nu är det full fart på blomningen


Denna okända ros som rådjuren lyckats äta upp knopparna på varje år utom i år har seglat upp lite på min favoritlista!



Den är verkligen helt frisk i alla blad, blommar ymnigt hela tiden  och har en helt fantastisk färg!
Knoppen är helt röd och sen utvecklas blomman till en helt lysande rosa skönhet


Fullt utslagen ser den så småningom ut så här



Jag skall ta mig en runda i kväll och mysa lite


1 kommentar:

  1. Hej Annica! Önskar jag kunde hjälpa dig med namn på den vackra rosen, men den liknar ingen jag har, så tyvärr! Tror inte att det är Leonardo da Vinci, blommorna ser annorlunda ut! Du kan jämföra om du kollar i vänstra sidomenyn på min blogg där jag har roslistan. Leta efter Leonardo da Vinci där och se hur blommorna ser ut på den. Det finns så otroligt många olika rabattrosor så det är inte lätt att gissa ifall man inte känner till rosen! Med eller utan namn så är din ros jättevacker!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera