fredag 14 september 2012

Blooming Friday




Hösttecken

Jag passar på att hoppa med i Pilgrims Blooming Friday som denna vecka har hösttecken som tema.

Klicka  på länken om du vill se fler hösttecken i andra bloggar ;)

Jag behöver få en liten brejk från allt kånkande av grejer så jag tar en liten sväng i trädgården emellanåt.

Inte för jag har tid eller för den delen ork för ryggen och höfterna har verkligen tagit stryk men igår satte jag spaden i det som nog en gång har varit ett perenn rabatt....

Stenhård lera 


Pang!

Spaden gick av...

Lika bra var det kanske för jag borde egentligen lugna mig lite...

......

Nä, höst  tecken var det

Ja, idag blåser det storm ute så alla mina försök att fånga några hösttecken på bild misslyckades kapitalt då allting far runt som tusan

Lite fina bilder trodde jag att jag fick på höstkrokus och mitt ny inköpta röda lampborst gräs

men ack vad jag bedrog mig

Allt var suddigt

Efter att ha fotat både här och på Klingsgård så fick jag ge mig...

Nu öser det ner och stormen har verkligen hittat kraft.

Meeeen...

Jag plockade in en vas från gården i stället så jag kunde få blomskrällena att stå stilla!

Färgerna får vara mitt hösttecken




Starka varma färger som hör hösten till

Me like ;)


Ha det gött i helgen!





2 kommentarer:

  1. Det var väl ett härligt hösttecken.
    När hösten busar där ute tar man in den i lugn och ro.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  2. har en känsla av att jag har sett dom blommorna i nyhuset. mamsen

    SvaraRadera