måndag 24 september 2012

Grön trädgård




Med flytten till det nya huset har jag äntligen fått den gröna stomme som fattades lite på Klingsgård.

Här finns en väl uppvuxen trädgård  och en del  som är ganska ny och som jag kan pilla lite med själv...

I den "gröna" trädgården växer massor av coola träd och buskar och överallt finns det små skrymslen och vrår som man kan upptäcka







Jag har knappt hunnit titta i trädgården om jag skall vara riktigt ärlig för vi håller fortfarande på tömmer gården däruppe ..

Men vad jag är extra glad för är att jag har hittat flera växter som jag har haft på min "vill ha" lista!

Magnolia
Rodgersia
Blåregn
Vindruvor
Bambu
Buskpion

Och ett jättestort Tulpanträd!
;)
( kommer fler bilder)



Nu i slutet av september är hela trädgården grön men jag har spanat in mängder med överblommande rosbuskar lite överallt



Skall bli spännande och se vad det är för rosor nästa sommar.

Och de säger att hela trädgården är full av vårlökar..

Såå spännande när våren kommer



Poolen

Uppe vid poolen växer mest lavendel och rosor 

Den är tämligen nyanlagd , både poolen och de få växter som kommit till



så jag hade tänkt mig att fylla på med 

Kaprifol
Klematis
 Hibiscus
Syren
Rododendron
Iris
Gräs

Vi får väl se....


Här är i alla fall trappan upp till terrassen med poolen






Den gröna trädgården avslutas högst upp på krönet av trappan med en lång bred klippt avenbok häck och sedan är man uppe i solen ;)

Här skall jag i alla fall dra igång lite perenner



Men först skall jag peta ned mina julrosor, klematis,höstsilverax, hostor, rosor spetsmössor,liljor, lavendel etc etc som har stått i krukor och som nu fått följa med till det nya huset....



puuuuust!!!!!


Kram!

4 kommentarer:

  1. Wow!
    Ser hur bra ut som helst. Lycka till med trädgården.
    Luna

    SvaraRadera
  2. En riktig härlig trädgård med en massa spännande vrår verkar det som. Och fina växter. Hjärtligt lycka till med trädgården!!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så himla kul att gå där och upptäcka nya växter, förstår att du är glad. Lycka till nu med nya trädgården och huset.
    Ha en underbar dag!!!

    SvaraRadera
  4. väntar med spänning till våre så jag får se alla fina växter som knoppas

    SvaraRadera