fredag 28 september 2012




Höstblomning

På Klingsgården är hösten en årstid där det är mycket färg i trädgården

Där finns mer perenner än här och stora fång av rudbeckior i gult, rött och olika nyanser av rosa finns lite överallt.

Igår när jag var uppe på gården blommade

 rudbeckia
solros
hibiscus
nepetan
rosarium uetersen
gertrud jekyll
heritage (som blommat hela sommaren)
schneewwitchen
jaques cartier
höstanemoner
lavendel


Sommar rudbeckior är definitivt något jag skall ta med mig till det nya huset.



Älskar färgerna 





Idag har jag och Elvira varit på Åbergs Trädgård med en kompis.

Jag handlade faktiskt ingenting!

Men när jag kom hem hade turen gett inspiration till att ge sig ut och gräva ned resten av de blommor som stått i krukor.

Har även delat en del växter uppe på gården som jag tagit ned och som måste i jorden.

Lite gräsmatta måste jag gräva upp om jag skall få ned allt....

Sen gick jag en tur med kameran och förevigade det som blommar här just nu..


Stockrosor



Hortensia


Kärleksört


Jag har grävt ned lite lavendel, liljor , iris och några rosor och klematis


Inne i det gröna  blommar det oxå



Stora buskage med vidjehortensia

I love!





Tror jag skall kruka mina klematis så länge för jag vet inte riktigt var de skall få sin nya plats..

Några bra tips om krukade klematis??
Skall de bo mörkt el ljust över vintern?


Lite lökar tittar upp och påminner mig om att lökarna inför våren måste ned i jorden.
Har i år köpt mustiga färger orange och svart.

Förra året planterade jag typ 800 lökar på Klingsgård.

Bara att börja om liksom....






Här nere vid huset är det lite andra färger som gäller






Lite öm i kroppen efter allt grävande

Och då har jag bara börjat...

Ha en skön helg!

Själv skall jag lorta ned mig och smida planer...



1 kommentar:

  1. Nya stället ser verkligen spännande ut....med tulpanträd och allt annat.....wow...
    Ha det bra :)

    SvaraRadera