söndag 15 april 2012

Den bästa tid är nu....

Härlig vårdag






På förmiddagen tog Christoffer och jag en tur med bilen och körde lite runt i Skåne innan vi hämtade Elvira som bott över hos farmor i natt.

Det är mysigt att köra runt på vägar utan nån plan och bara titta lite här och där.


Efter lunch tog jag itu med hästarna och det är ju härligt i det sköna vårvädret!

Jag måste välja  lite vad jag skall lägga tiden.

Igår trädgårdsarbete hela dagen .

Idag hästjobb, så det inte blir små duttande .


För stor trädgård, för många hästar för att det skall fungera ;)



Så idag tog jag bara en sväng snabbt i trädgården med kameran och njöt



Vackra julrosor

Det skall jag skall skaffa fler!




Så här i vårtider är det härligt med riktigt skarpa färger!



Mina vild tulpaner lyser verkligen med sin knall röda färg!





Pärlhyacinterna är knall blå, bulliga och maffiga!


Det är lustigt att man älskar färger på våren och till sommaren vill man ha pasteller och mjuka toner!



Katten Marcus är aldrig långt borta  vare sig man är i trädgården eller i  stallet1



Man måste älska att bo på landet!!


Kram!


3 kommentarer:

  1. härliga bilder,önskar det blev vår här oxå

    SvaraRadera
  2. Hej Annica !
    Vilka underbara trädgårdsbilder ♥ Och din header är ju så vacker !
    Kan inte tro att din trädgård är relativt ny ...Med alla dom blommorna !!!
    - Det syns att du bor i en helt annan del av landet än vad jag gör ;)
    Här har vi fortfarande mycket snö kvar och den verkar inte vilja försvinna än på ett tag. Var ute och åkte skidor med våra hundar i morse... Så en viss skillnad är det på hur långt våren har kommit !
    Ha det gott !
    kram Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och Tack!!Vad kul att du gillar headern, det är lite av mina favoritvy i trädgården oxå!
      Stackare som har snö fortfarande, får man säga så...?! Jag är så glad att våren kommit till skåne.
      Nu är det bara att njuta....!

      Radera