söndag 29 april 2012

Vårlökar


Idag har det varit sol men blåst full storm!

Mina intentioner att dra igång med pall kragarna blåste bokstavligen bort. 
Istället har jag varvat stalljobb med att ligga på rygg i soffan.

Det händer inte ofta kan jag lova 

Igår hann jag dock plantera ned en akleja och tre riddarsporrar i min nya söder rabatt.

Skall bli så kul att se om den hinner växa ihop något denna säsongen

Annars är det ju verkligen löktider och nu kan jag faktiskt gå runt och njuta lite av alla lökar jag med möda petade ner i höstas




Maffiga tulpanknoppar "Bright Parrot"




Lite sol på Valborg så får man nog se vad som döljer sig innanför




En del har redan visat färg


Denna står i full blom " Holland Chic"



Dessa också tulpanen " Claudia"



Klematis och tulpanknoppar i samma toner




Kungsängsliljor





Massor av lökar får jag upp i rabatterna




Jag är så glad att jag tog mig tid i höstas för nu lyser det överallt av blommande lökar i alla dess färger




Skall försöka hitta namnen på alla tulpaner som nu är på väg att slå ut


Ha en härlig Valborg!!!


1 kommentar: