fredag 27 april 2012

Massor av färger och sen lite stil :)

                    


Så här blev det med alla mina knalliga tulpaner i långa rabatten på entre sidan som jag skrev om innan

Ja den är väl i alla fall lite roligare än helt grön och brun:)

Den här rabatten är över femton meter lång så det tar lite tid att fylla den med växter!



Är lite kär i mina klematis och mina fina växtstöd som Christoffer gjort

De passar så bra ihop


 
Denna är min favorit

I den klättrar en Comtesse de Bouchaud


Och här min fina Alpina Cyanea som är superfin och som strax står i blå blom. Se bilden här till höger.

Den vräker sig ut och där den inte får fäste hänger den ut i det fria

Då tycker jag klematis är som allra vackrast 




Den här tulpanen står på inner gården och passar bättre ihop med sin granne pionen " morning kiss"

I morgon blir det grönsaks bäddar för hela slanten






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar