fredag 21 juni 2013





Morgonpromenad med finaste Elvira
Plockade lite blommor till midsommarbuketten
Några ur trädgården också fick vi med




Vädret är milt sagt omväxlande
Väldigt varmt är det dock och mestadels soligt
De har varnat för åska men än så länge har vi inte fått någon

Nederbörd har vi ändå fått
I form av snöbollsbuskens vackra små blommor som nu täcker marken




Och i avsaknaden av min stora fina "Nelly Moser" som växte vid porten  och som jag fick flytta ifrån , har jag nu planterat en ny intill den lilla rosen bågen som jag har satt vid den lilla gången upp till rosen slänten

Två små blommor visade den idag!



Stigen upp till rosorna




En riktig förkylning har jag dragit på mig men nu är det nog ändå dags att börja förbereda midsommar middagen

Hoppas på en fin kväll för alla




2 kommentarer:

  1. Oj, trodde ni fått en hagelskur innan jag läste texten.
    Glad Midsommar!

    SvaraRadera
  2. Har också en Elvira i ungefär samma ålder:) Vacker nederbörd i din trädgård, gillar även rosenstigen!
    Trevlig fortsättning på helgen önskar Laila

    SvaraRadera