tisdag 11 juni 2013

Pyssel i värmen



Håhåjaja, vilken sommar vi har i Skåne!
Sol och blå himmel var dag och det är rena drömmen efter den långa och hemska vintern

Att börja dagen med en kopp kaffe i en sol som redan värmer gott tidigt på morgonen är som en lisa för själen

Idag har jag gett mig på att beskära vinet och blåregnet

Det är ju inte helt lätt att komma åt!

I pergolan samsas vin,blåregn,pipranka,klätterrosor,kameleontbuske,kaprifol och klematis




En salig röra att reda upp och det känns lite vingligt där uppe...:O


Jag har lite växter jag skulle vilja flytta uppe i den nya rabatten som jag nu har gjort lite större, men solen är så varm och står på där hela dagarna så jag tror jag kanske bör vänta till lite svalare väder..


Så jag roar mig med att pilla lite med annat pyssel istället



Min humle fick en ny klätterställning



Och så har jag köpt två fina trälådor på auktion som jag tänkte måla och plantera tomater i , men nu när de kom hem tycker jag nog att de är rätt så fina som de är så de får nog vara omålade




Eller kanske krasse hade varit snygg till den lite blå/gröna färgen som faktiskt går i samma ton som våra fönster och dörrar !!?







Ja nu måste jag nog åka och köpa krasse innan jobbet!!

So long!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar