måndag 12 augusti 2013

Man har ju rätt att ändra sig....





Har fått för mig att jag inte gillar flox

För grälla färger för mig
Men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig

Denna chockrosa flox står direkt i blickfånget när man kommer upp till den nya delen av trädgården

Smack!
Rakt i ansiktet får man den och jag gillar den skarpt!





Bredvid sig har den den isiga blågullen som flyttat med från gården i en buxbomboll och som nu seglar iväg på egen hand

Så härlig i färgen
Den sprider sig hejvilt men vad gör det när den är så snygg!


Bredvid blågullen vajar en jätteverbena

Ytterligare en favorit som sprider sig om den trivs
Högt över de andra står den så stolt på spretiga ben





Mina remonterade rosor har kickat igång igen och min " Munstead Wood" som faktiskt har blommat konstant sedan jag planterade den på för sommaren är läcker ihop med solhatten 





Den verkar trivas alldeles utmärkt precis som mina solhattar som har blivit enormt stora på bara en säsong


Lerjord och full sol i lä verkar vara tricket:)


Det har dykt upp ett gäng nya rosor....
Trodde jag räknat in alla..



Denna busk/klätter ros hittade jag i vildros slänten blommande för fullt
Den har mörk gröna blanka blad så de verkar vara en modern ros

Doftar gott gör den och skiftar i rosa till aprikost
Har ingen större förhoppning om att någon kan ge den ett namn men man vet aldrig




Här är en annan  ros som skickar fram sin första blomma nu

Eller inte riktigt, den hade faktiskt en knopp i juni men Elvira knipsade av den....

Nu blommar den med en blomma som påminner väldigt mycket om en Bonica men denna doftar

Någon....?




Idag har det varit första dagen man börja ana en höst i antågande...

Vet inte vad jag tycker om det 

Jag är liksom inte riktigt färdig med sommaren än..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar