fredag 30 augusti 2013


Nu flyttas det runt runt.
Klematis, rosor, hostor, nävor ja gud vet allt!!

En rabatt har jag grävt upp helt och skall jordförbättra och plantera nytt. 
Det skall bli min vårlökslund

Väntar på lökarna bara så att allt kan göras på en gång
Bilder kommer

Den andra rabatten är helt ny och det är den jag håller på med uppe vid poolen
Här byggs fondvägg i pil, maken har svetsat ihop en sockel i plåt så jag kan fylla på med jord och jämna till innan jag sätter igång med planteringen

Här uppe tänkte jag  fortsätta på fjärilstemat
Rosor, blodtopp, solhatt, och riddarsporrrar har redan fått flytta hit

Bilder kommer för den som är intresserad


Åt en lunch på Åbergs och såg denna snygga kombo!

Då blir man inspirerad att åka hem och "designa" i rabatterna!



Där emellan njuter vi av att bo nära stranden



Fredag Fredag Fredag!


2 kommentarer:

  1. Superfin combo men vad heter den oranga blomman????
    Trevlig helg!
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara planer, det är så man smittas och nu tänker jag för fullt här!
    Fin sista bild!
    Agneta kram

    SvaraRadera