tisdag 1 maj 2012

Full rulle i trädgården!

Vilken härlig Valborg vi haft!

Alla fina kompisar på besök, vi eldade majkase och grillade 

Bästa vädret någonsin tror jag 
Småflickorna sprang i kortärmad klänning ända in på sena kvällen!

1 Maj

Trädgårdsdax!



Samma tulpan en dag senare

Elvira tycker den ser ut som en skumbanan

Skall bli kul att se hur den ser ut

Tycker den är jättehäftig

Så är det ju med tulpaner

De är fina i alla stadier

Den perfekta blomman!






Plommonträdet inne på gården har slagit ut i full blom





Idag har Christoffer och jag äntligen tagit tag i vårt grönsaksland projekt.

Jag tänkte visa sen när det är mera färdigt 

Hoppas det blir bra ...:O




Och så har min man gjort ännu en fin grej till mig i trädgården

Jag blir så glad!




Vi hittade den stora betongplattan i jorden när jag grävde i en av rabatterna

Nu fick den komma till bra användning!



Och så fick jag syn på årets första pion knoppar idag!





Jag har också lyft ur min Hortensia som stått krukad och som verkar ha frusit ihjäl nu när de sista minusgraderna kom.

Den fick ändå komma ner i jorden för jag tycker de är lite luriga Hortensiorna då de kan se helt döda ut länge på säsongen.

Jag får väl gräva upp den igen annars om det skulle vara så



Och så har jag flyttat ännu en kaprifol som inte riktigt vill komma igång

Det fick bli en första växt kring grönsakslandet


Elvira och jag har sått Malva , Pionvallmo och Kornvallmo i söderrabatten

Och lite Rosenskära för den gillar vi båda skarpt!


Annars njuter vi mest av våren som de flesta andra tror jag nu när den äntligen kommit1




Sköna Maj välkommen.....



Kramar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar