söndag 27 maj 2012

Att fånga ett ögonblick




Mycket av nöjet i min trädgård är att få gå omkring och plötsligt se en bild, 
en detalj , 
något som fångar mitt intresse som jag inte sett innan


Och i trädgården ändrar sig allt hela tiden så det är en ändlös serie av nya upplevelser

Blommor vissnar och blommor slår ut 


Den ena dagen står tulpanerna och alliumen ihop och nästa dag tittar stjärnflockan fram...



Jag stannar till och ser en skön bild som jag bara måste fånga med kameran




Så här har det sett ut idag i min trädgård




julrosen med sin gröna färg och egendomliga ansikte så perfekt inramad av förgätmigej



som en utomjording mitt i det gröna





Daggkåpan tidigt i morse när jag drack mitt morgonkaffe




Strandirisen börjar visa färg och då såg jag den fina grodan



ser ut som den uppvaktar pionknoppen







När jag skulle gå in alldeles nyss fångade denna upp mig och kallade på min uppmärksamhet 







Ett påfågelöga som lyser bland de ljusblå små penseérna





Alla dessa vackra ögonblick förevigade och kvar att njuta av när trädgården förändras ännu en gång...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar