söndag 6 maj 2012

Klematis Alpina




Söndagmorgon

Hästarna har fått frukost

Idag blir det ridning på schemat och så skall jag försöka hinna med och fixa lite med köksträdgården

Min alpina är i sin fulla prakt  nu och fyller hela entren till inner gården








Så här somrig är den mot taket där blommorna öppnar sig mot solen




Jag är så glad för mina klematis i trädgården för de skapar så mycket atmosfär med sitt härliga sätt att växa



De klematis Jackmani som jag planterade på söder sidan av huset i höstas misstänker jag har blivit misshandlade av den hatade sorken för de verkar ha försvunnit ,
precis som liljorna vid Elviras lekstuga


Grrr



Mina Iris låter de i alla fall vara ifred och de står så varmt mot den södra väggen bredvid altan dörren att de strax blommar

I år har de fått sällskap av själv frösådd akleja




Undrar vilken färg de har?

Ha en bra Söndag alla !!



1 kommentar:

  1. Alpklematis är verkligen en fin klängväxt. jag hade en för länge sedan...

    Skön söndag på dig!

    SvaraRadera