torsdag 10 maj 2012

Lite smått och gott..




Det här måste klassas som en väldigt lång vår
Eller så har jag bara tittat väldigt länge på allt som växer i trädgården

Nu ser man inte röken av scillorna som var så fantastiska för en månad sen och de gula påskliljorna har blommat över 




Pingstliljorna blommar dock och tulpanerna är ju som vackrast nu

Jag får ju hålla mig till inner gården med tulpanerna då sorkarna nog skulle gå för hårt åt dem utanför

Några har jag dock planterat på väster sidan vid entren som verkar ha klarat sig från de små marodörerna



Jag tycker i och för sig det är helt okey att hålla dem på inner gården, det är där vi är mest och passerar ut och in varje dag




Och jag älskar vår inner gård
Den är så perfekt i storlek och med fina byggnader som omgärdar den på alla sidor är den så skön att sitta och mysa på







Jag har fått ett fint kryddbord som Christoffer gjort direkt utanför dörren
Det får också hålla rosen lite på plats som annars gärna greppar tag i en lite när man passerar  




Min inner gård är ju inte jättestor så jag tycker jag har full koll på allt som växer eftersom jag går och kikar så mycket hela tiden

Men denna hade jag missat att jag planterat i min gröna väster hörna


En klematis Piilu som jag helt glömt bort att jag flyttat ur den stora koppartunnan innan vintern

I koppartunnan satte jag istället ned spetsmössorna som jag flyttade undan ur rabatten och var så orolig att de skulle frysa ihjäl när det blev så kallt i mars

Nu ser de ut så här ;)



Och så hade jag rätt om mina Jackmani på södersidan, grävde resolut upp dem igår och se där alla rötter avtuggade till små stumpar

Sorkeländen

Ha det gött idag





1 kommentar:

  1. Din innergård verkar vara en sån där härlig plats! Fint med alla tulpaner som blommar nu.

    Kram

    SvaraRadera