fredag 18 maj 2012

Lila toner i trädgården

Äntligen lite sol och värme!

Elvira är hostig och lite hängig så hon har mest varit inne och tittat på tecknat hela dagen, 
medan Christoffer och jag har gjort stallet och sedan gav vi oss på köksträdgården

Idag har vi kommit riktigt långt så nu händer det grejjor,

Och det blir så FIIINT!

Tycker jag 

Lite mer är det att göra så jag tänkte visa lite före och efter bilder när det är färdigt.



Alla mina lila blommor börjar vakna till lite i trädgården nu och jag inser att jag är väldigt lila ;)


Mina Iris flyttade jag från inner gården till det gassigaste stället  på gården i förfjol.

Idag står de i stekhet sol mot söder väggen i världens uslaste sandjord
(ett skämt att kalla det jord) och här trivs de tydligen utmärkt

In i den rabatten har också flyttat en himla massa lila Aklejor och Nepeta fast utan min inblandning



Mina Rododendron "Blutopia" fick jag på min 40 års dag och de står på vår inner gård i kullerstenen.
Det är ju inte super läget direkt men de verkar strunta i det och växer som sjutton.
Det verkar inte finnas några 100 % regler som stämmer så där direkt utan ibland fungerar det ändå








Men jag har ju oxå lite svart !!



Eller det kanske bara är en starkare lila som drar mot svart ;)




Jag är inte så avancerad så jag planerar mina rabatter innan i färger
Ärligt talat  som jag skrivit i tidigare inlägg jag köper växter jag vill ha och bestämmer sen var de skall vara

Samma sak med färger men när jag tittar i rabatterna är de ganska samstämmiga ändå
Lite blått lite lila lite rosa lite vitt och mitt i alltihopa nåt helt galet som flyttat in själv


På eftermiddagen for vi iväg och köpte jordgubb tomat och sparrisplantor som skall in i köksträdgården

Nu är vi helt slut körda så det får bli hämtpizza...

Inte så ekologiskt men....




2 kommentarer:

  1. jättefint ni gör

    SvaraRadera
  2. men att din trädgårdsiris blommar redan. du måste ju ha zon -1 där på innergården. Vackert med allt lila och violett!

    Kram

    SvaraRadera