torsdag 11 juli 2013

Doftbomb i trädgården!


Det är väl märkligt hur trädgården förändras från dag till dag..
Det är ju det som gör det så spännande att gå runt och kika till sina små växter

En blomma säger hejdå och nästa säger hej
En ständig förändring och när det stannar av som det gör ibland då kliar det i fingrarna att plantera något nytt, flytta något eller varför inte bygga något...

I morse vaknade jag tidigt och tog hunden med mig på en tidig morgonrunda i trädgården
Solen stod fortfarande lågt och när vi gick igenom trädgården upp mot poolen, 
öppnade grinden till övre terrassen och där hade alla liljor öppnat sig under natten

Vilken syn!






Ni kan tro att det doftar däruppe!




Dagliljorna har börjat blomma så smått och solhattarna är på gång
Fina är de även i knopp tycker jag!

Detta är en "Pica Bella"

 

" Magnus"


" Guava Ice"





Den sistnämnda solhatten står fint i hop med Austin rosen "Summer Song och ringblomman " Bronzed Beauty"


En vacker  knopp av ringblomman
Denna sort kommer jag att så nästa år också
Superfin!



Jag har hunnit med mycket idag

Klippt in vinrankor och blåregn
Flyttat lite dagliljor
Grävt ned några olika sorters hosta vid dammen
Cyklat ned till stan och ätit lunch
Plockat körsbären
Premiär ätit vår egen färskpotatis med lite sill , mums!

Och så hittade jag några fina kombos igen


 Blå riddarsporre och klematis "The President" som är en av mina favoriter


Austin rosen " The Generous Gardener" och svart vallmo " Black Paeony"


Långt inlägg

Nu ett glas vin och lite trädgårdstidningar!

En vecka kvar av semestern

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar