torsdag 4 juli 2013

Gott och blandat rabatt



Har bestämt mig för att den senare rosen i mitt förra inlägg inte är någon ""Souvenir de la Malmasion", trots att jag vet att jag planterade en...
Strunt det samma, fin är den och doftar ljuvligt gör den



Den står i den stora rabatten



Tillsammans med Mme Boll


Alchymist


Här blommar just nu min klematis " Rouge Cardinal"
Den stod innan väldigt soligt mot en ljus husvägg. 
Då var jag inte så förtjust i den 
Nu tycker jag färgen kommer mycket mer till sin rätt




Vid fötterna har den bla nävan " Dreamland" som jag planterade i våras, det tog en stund innan den fick fart men nu är den ganska hög och börjar väva sig in fint bland de andra växterna


Riddarsporrarna är på gång, lite luddiga och sprickfärdiga står de och vajar högt över rabatten



Dagliljan "Stella d´ Oro" är det enda gula inslaget i denna rabatten



Nere vid huset står fler dagliljor i knopp



Lite sol nu tack !:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar