måndag 8 juli 2013

Fina tillsammans


Igår hade jag mycket trevligt trädgårdsbesök.
Jättekul var det!
Vet inte om hon är så van att bli emottagen av en galen kvinna i bikini men är det varmt så är det;)
Och hon verkade inte vettskrämd...
HaHa;)

Solen stekte från klar himmel och jag är glad att iallafall hälften av trädgården ligger i mer eller mindre skugga, så det gick att vara i den!

Det var så varmt så varmt så det blev poolbad sedan från lunch till sen kväll

Idag har den varit ännu varmare här och det går inte ens att ligga uppe vid poolen ngn längre stund
Ställde upp en digital termometer på matbordet däruppe och jag tittade på den efter kanske en kvart då visade den 42 grader och nästa gång jag tittade hade den smällt av och var helt död....

Så nu ligger jag inne och väntar på att kvällen skall komma för det behövs vatten i  rabatterna däruppe 

Var precis upp och klippte ner all stäppsalvia och det var alldeles för varmt fortfarande för att vattna...


Några har gillat värmen och idag har de första stockrosorna slagit ut och mina alldeles bästaste favorit av klematisarna

En viticella, Etiole Violett
Riktig mörk är den , nästan svart



Den har fått en ställning av armeringsnät som den delar med klätterrosen



Alchymist

som slår från gul till aprikos till rosa




Och nu när jag kom upp hade de fått sällskap av denna daglilja

" Pink Damask"



Som det kan bli!
Jag delade alla mina dagliljor uppe på gården och tog med ner hit i ikea kassar, och det var en hel del!
När jag väl skulle plantera dem hade jag ingen aning om vem som var vem
Denna hamnade iallafall i helt rätt sällskap tycker jag!


Och i botten på dessa har en första vallmo slagit ut
Vilken färg?


Nja den var så liten så den ville inte fastna på bild

Imorgon kanske,,,

ha det gott








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar