torsdag 25 juli 2013

Trädgårdströttheten har slagit över mig lite


Idag är det mulet men regnet det verkar utebli...

Trädgården har levt ett tufft liv de senaste veckorna med stark sol,höga temperaturer och inget regn
Det gör ju att rosorna surar lite och mycket i trädgården ser lite risigt och ledset ut.
Vi har mest legat vid poolen i den här värmeböljan men morgon och kväll har jag gått med kannor och slang

En del växter verkar helt opåverkade av högtrycket






Och en del rent av gillar det!



Solhattarna börjar komma nu och behöver bara en skvätt vatten för att inte sloka




Måste ha fler solhattar!
De är ju sååå fina!


Denna är ny i rabatten sedan ett par dagar tillbaka


Min man har gjort ett  nytt stöd till min klematis



 Nu är jag lite trädgårdstrött faktiskt och känner inte så mycket lust att fixa med trädgården.
Men rastlös som man är så blir det små vändor ändå men just nu blir det korta infall en är andan faller på..















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar