torsdag 11 juli 2013

Grävkärringen igång igen;)





Igår blev det stora röjardagen
Det var ju inte planerat som vanligt utan något som bara hände för att jag hade en häcksax i handen.
Kippte ned all bergsklint i stora rabatten
Tjopp tjopp, oj så kalt det blev



Ja de är ju ändå för många och så här kan det ju inte se ut
Fram åkte stora spaden 

Gräv gräv , så åkte några till himmelen
En hel del ormöga fick också följa med, skönt
Inget dåligt samvete fick jag heller!

Så mycket plats det blev och vad ledsen de två rosorna längs bak i rabatten ser ut 
Gräva lite mer
Fram i ljuset och i deras hål, daggfunkia


En liten gång kom det fram , perfekt nu kommer man ju faktiskt in i rabatten och kan rensa
Och lite ny plats för att plantera



Två nya rosor och en klematis, skall bara välja sort
Och så skall jag dela min strandiris som är en STOR rugge och min näva "Rozanne"
Och några dagliljor skall få byta plats...



Tänk vad som kan hända bara för man har ett verktyg i handen och lite tid över

Jag som bara skulle knipsa lite rosor.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar