söndag 4 september 2011

25 grader varmt!

Söndag, och redan i morse när jag körde iväg till min sjukgymnast  var det närmare 20 grader och underbart väder!
Vilken härlig dag!
Efter ca 1 1/2 beh av Lizette tog jag en sväng förbi plantshopen i Flyinge ( nåja, nästan på vägen...) i ärendet att fixa vinbärsbuskar men de såg lite tråkiga ut så det fick vänta lite.
 Mängder av folk var det iallafall och i kassan ut så satt en skylt med att de slutat sälja buxbom pga den nya svampsmittan.


Valnötsträd som ger massor av valnötter!


Typiskt tänkte jag som i mina planer tänkt mig en buxbom häck både i framkant på min långa rabatt på entresidan och i rundeln kring valnötsträdet på innergården. 

Blev en vit solhatt istället och lite fler lökar.

Vit solhatt ger habegär
Hoppas verkligen dumsorkarna inte tänker kalasa på alla mina tulpaner i höst. 

Förra sommaren kom de banne mig upp i rabatterna på innergården oxå men i år har jag klarat mig. 
Tror deras besök berodde på att vi körde upp en stor del av gården och lade en helt ny gräsbana för två år sedan och störde nog hela deras gångsystem..

Väl hemma grillade vi lite korv till lunch  tillsammans med Alex, Anna och Lucia. 
Bara att passa på, det var stekvarmt inne på gården, sen skulle småtjejjerna rida på Elviras ponny.

Kaninen Melvin har kommit på plats och hästarna fick ta en söndag på longen idag.


Dessa har fått stå oanvända idag!
Kissen Marcus är ständigt i närheten när man är ute på gården. Här i plommonträdet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar