torsdag 1 september 2011

Wow sol!

Sol när man vaknar är man inte bortskämd med denna sommar! Härligt, kanske september kan bjudas på lite bättre dagar än resten av sommaren?!
Har haft hjälp av Malin i stallet ett par dagar då ryggen varit kass. Hon tar hästarna på longen så de har varit igång och arbetat lite.
Holliday är i spanska Gijon och tävlar denna helg, själv skall jag försöka hoppa alla hästarna hemma nu när vi fått ut alla nymålade hinder!
Nyinköpta! Dessa skall ner i rabatten imorgon!!

Magnifik lönn på södersidan mot hagarna. Här blir ju allt man planterar i mikroformat i jämförelse. Kräver lite eftertanke.
 Har suttit lite vid datorn och försökt planera nästa års lökar men det är lättare att åka till plantskolan. Gillar http://www.flyingeplantshop.se/ de har ett bra utbud . Jag har bestämt mig för att faktiskt göra ett riktigt ryck med planteringen av lökar nu i höst , det är ju fantastiskt när våren kommer och det blommar överallt. Har ett lyxproblem dock, trädgården är så stor att jag inte riktigt vet var jag skall börja.
Innergården som jag har ägnat mig åt sen jag planterade min första rabatt för kanske 3 år sedan är väl ok ( den som ligger under rubriken) men nu har jag bestämt mig för att ge mig på södersidan av huset där gräsmattan är och det är så stort och  öppet. Funderar mycket på hur jag skall få sammanhang i det hela. Gillar den stora öppna platsen så jag vill faktiskt inte dela det i små rum. Träden som ramar in gräsmattan är fantastiska och ger en häftig scen men det är inte så lätt att utgå från dem. Det blir vinterns tankenöt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar