torsdag 29 september 2011

T-shirt väder!

Åh, vilken vecka! Strålande sol och varmt hela veckan.
Jag har fått vattna !
Det har inte hänt sedan i juni!
Äntligen roligt att pilla i trädgården och att rida är rena terapin.


Denna hittade jag gömd i mörkret under lagerhäggen uppe vid stallet 



Tänk om det kommer att vara så här hela hösten?!
Då kanske man faktiskt klarar av en vinter till...

Apropå vinter, igår hämtade jag gamle Rasmus 23 år från betet.




Naturligtvis fick jag gå allra längst ner i sommarhagen och hämta honom och precis när vi kom typ 20 m från grinden blev det tvärstopp.
Ögonen höll formligen på att poppa ur huvudet på honom och sen kastade han sig runt.
Deja vu,  minnen från våra glansdagar på dressyren flashade förbi ;)

Jag kan säga att vi hade jordens fight för jag tänkte inte gå och hämta honom allra längst ner i hagen igen.

De gamla takterna lägger han inte av, och jag är glad att han är så liten.
Imorgon får han sällskap av ett års hingsten som också kommer hem.
Då kanske han får lite att göra...



Denna veckan skall jag plantera några pioner som jag köpt.
Fyndade på Skåneplantor som nu blir Plantagen ,prutt, och åkte hem med en stor rosa pion, en gullklematis ,en alpina Plena och en stor påse påskliljor.
Allt för 300 spänn!

Men för övrigt såg alla plantor väldigt ledsna och mossiga ut.

Nu får det bli Flyinge Plantshop eller Åbergs trädgård i fortsättningen



schneewitten


Gjorde en liten runda i trädgården på morgonen och fotade lite rosor.

Så idag får det bli lite rosbilder på bloggen!



Bonica
Schneewitten





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar