lördag 24 september 2011

Kan man göra 100 saker samtidigt

Min man säger ständigt till mig att jag måste sansa mig och inte ha så mycket på gång samtidigt. 

Jag försöker.

 Men jag vill ju göra så mycket och helst skall det ske nu! 
Klarar inte riktigt av när planerade saker drar ut på tiden och hantverkare är inte mina favoriter. 

Vad är det med män som jobbar med rör o dyl? 
Kommer aldrig eller kommer sen.
Sen kan betyda om några dagar eller veckor.
Ibland betyder det månader eller inte alls. 
Vi renoverade vårat badrum när Elvira föddes.
Det tog 1 1/2 år innan det stod färdigt. 

Allvarligt..

Jag är sån överlag.
Kliar i kroppen om jag sitter still för länge.
Jag vill ha många projekt på gång.
Har svårt att koppla ned den biten av hjärnan.
Löser problem och planerar för hästar, hus och trädgård.

I trädgården vill jag ha ett orangeri, trädäck, köksträdgård och häckar. 

Älskar häckar. 

Här finns inga alls.
                                                                



Schneewitten som jag klippte ned helt i våras då den var så angripen av svartfläckssjuka  förra året. 

Nu blommar den så fint



Rosenskära


Jackmani

Idag har varit en toppendag. 
Sol och sommarvärme och jag har tävlat Caramba som gick fint, ridit de andra hästarna när jag kom hem och gjort stallet. 
Sen var det soppatorsk.

Gick en runda bara och fotade på gården . 
I morgon blir det trädgårdsdax. 

17 grader och sol utlovat.




Vår nyanlagda gräsbana


Södersida av huset
Här vill jag ha utgång till...



Orangeriet 
Eller det blivande som ligger perfekt i söderläge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar