söndag 18 september 2011

Höstväder

Denna veckan har det blivit kallt. I allafall på kvällarna. Undrar om jag måste flytta in mina Afrikas lilja? Skall de ha svalt och mörkt över vintern eller ljust? Står lite olika om man försöker läsa sig till det.
Hemma på gården har vi börjat förbereda för vintern (!). Vi isolerar sadelkammaren ( äntligen !!) och fixar till vinterhagen för vår ettårshingst och fina Rasmus som kommer hem från sommarens bete nästa helg.
Christoffer jobbar hårt
Jag kom av mig lite med lökplanteringen men det beror mest på att det är så in i helsicke många mygg ute( jag vet, de skall inte vara här men de verkar tycka det är toppen med all regn och fukt). Hatar mygg.
rabatt i juni
samma rabatt i juli
Det ligger iallafall lite krokus, lila tulpaner och dagens inköp en storpack blandade tulpaner och väntar på att jag skall trotsa myggj-vlarna( man är ju trots all norrlänning) och trycka ner dem i jorden. Var lite (läs mycket ) osäker på det där med blandade färger på tulpanerna men Christoffer tyckte det kunde vara kul med lite färger och rabatten längs med husets framsida är mest grön ända fram till juni när rosorna blommar så det kan nog vara ok.
Har också varit iväg på Pay n jump med Caramba. Hon är en eldig dam och fullständigt orädd. Jättefin häst men man får verkligen sitta still för hon har ordentliga turbiner när det är dax att hoppa. Lillasyster Homerun 4 år visar också på att ha egen motor och är förutom utseendet inte helt olik sin storasyster.
Homerun KLG och Caramba KLG
Suttit med näsan i mina trädgårdstidningar i eftermiddag och blivit så sugen på att få till en rabatt med hortensia. Får nog bli en sån innan vintern . Har några rosa vid stallet redan men vill ha en riktig rabatt.
hortensia vid stallet
 Nu skall jag kolla på Rolf- Göran ,min gamla chef ,när han vinner EM i hoppning!! So long

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar