lördag 3 september 2011

Höstfixat

Idag åkte utemöblerna in! Christoffer har tagit fram brännaren och bränt ogräs på kullerstenarna och jag har klippt bort lite grenar och annat tråkigt och slängt på gödselstacken( praktisk kompost ;). Där brukar växa både det ena och det andra och i år hittade vi färsk potatis lagom till midsommar. Haha! Nu väntar jag på att vår nya kanin skall komma så uppdatering sker när vi installerat den!

Stjärnflocka
Röd solhatt


 
Fairy pink och Lavendel
Har jag planterat som häck tillsammans i min femton meter långa rabatt längs med entresidan

Äntligen blommar min Hibiscusbuske!

Höstanemoner
Fyller tidigt ut rabatten med sitt fina bladverk innan det är dax för  blomning i augusti och långt in på hösten

Stockrosorna fröar som attan så dem brukar jag gå runt och slå av lite där jag vill att de skall komma och rudbeckiorna som jag hittade ute i hagen förr förra sommaren har spridit sig hej vilt.
Rudbeckian sprider sig

 Det gör inget för de är så häftiga trots att jag inte är så förtjust i gula blommor.
Det mesta är överblommat nu men några enstaka har inte brytt sig om den blöta sommaren och Hibiscus busken blommar för första gången.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar