måndag 19 september 2011

Lökfeber!

Elvira och jag har varit igång hela dagen idag. 
Jag i stallet och hon i lekstugan .
 Men idag har det varit SOL!.
 Knappt man kan stava till det nu men vi passade iallafall på att fixa lite i trädgården. 
Den är ju inte så jättekul nu men jag har ju i vanlig ordning gått igång på allvar när det gäller att få VÅR blomning. 
Synd det är så tråkigt att stoppa ner alla lökar men å andra sidan älskar jag våren när alla tulpaner, påskliljor, gullvivor, krokus etc etc kommer!

Elvira gör grovjobbet
Vi har hela stora gräsmattan full med blå scilla och snödroppar och krokus och det är fantastiskt när det blommar.

Nästa år har jag planerat och planterat för tulpaner, hyacinter, narcisser, allium, pärlhyacinter och lite till...







Jag har också grävt lite för en kort bit av ligusterhäck som jag tänkte använda som en liten avskärmare och hunnit flytta några liljor som jag tyckte hamnat lite fel i färgen. 
Elvira hjälper glatt till,.



Hon har också haft ridlektion för mig idag och tyckte jag skulle rida fortare och hoppa så det blev nåt ordentligt. 
Sen fick jag pris. 
En chokladboll gjord av lera..

Har fått igång Rhombus igen som tagit sig fint av 2 veckors vilan. 
Tappar alltid form när han byter päls. 
Måste komma ihåg det till nästa år och börja fodra på honom redan i augusti!


Här kommer en bild på en ros jag planterade för kanske tre år sen och jag har inte en aning vad det är för en. 
Den remonterar tydligen, är inte så hög och har en ganska vulgär färg . 

Nån som har en aning?!




By the way- Roffe vann igår så jag var ju inte helt fel ute!!

Fantastisk ryttare och dessutom mycket trevlig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar