fredag 9 september 2011

My life is a mess..

Fattar inte vad jag har för Karma just nu. 
Den måste var kolsvart ! 
Ni vet en sån där period när allt man tar i blir- skit! 

Vår 4 åring Homerun har kommit hem och blivit installad.
Hon är tydligen en väldigt amorös dam och har dragit igång min fina valack Rhombus till att tro att han är hingst igen . 
Det är INTE bra. 
Han var rent förskräcklig som hingst och blev akutkastrerad för han ville helst bara stå på bakbenen och spela Tarzan.
Han är hemsk att hantera och rida just nu så en snabb omplacering i stallet har skett där de hamnat så långt ifrån varann som möjligt.


Annars var ju planen att starta Caramba idag på unghäst tävling. 
I morse trodde jag men det visade sig börja 17.30. 
Gott om tid tyckte jag och tog med Elvira på en tur till stan. 

Ett misstag skulle det visa sig.



 Slutade med att jag fick kasta in hästen i trailern, köra och skifta av Elvira med christoffer när han körde hem från jobbet, nä ,slut på bensin igen(!) (och jag har vid 40 års ålder slutligen lärt mig att det inte går att tvinga bilen att rulla på ångorna.) 

Måste alltså tanka. 
Fick en Mc hamburgare i farten av mannen när vi bytte av barn och kom fram till tävlingen för SENT. 
Surprise liksom. 

( tur att överdomaren hyr hus på vår gård HAHA, bara att ringa och fixa med henne så vips var starten flyttad. Tack Anna-Karin ;) 
Igen, skall jag väl tillägga...

Hästen var fin i allafall och på vägen hem körde jag fel, körde in i ett vägarbete och en svart katt sprang slutligen över vägen i Slimminge. 
Jag blev inte förvånad. 

Nu skall jag sitta ner och dricka lite vin och imorgon skall jag ta nya tag. 
( Och plantera de fina lökarna som jag och Elvira köpte i stan så lite trädgård imorgon.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar